maandag 29 december 2008

fotografie

Momenteel ben ik zó in de ban van fotografie dat het me bijna zorgen baart.
Zij is niet nieuw, die fotografie.
Op de één of andere manier is zij ook altijd wel al aanwezig geweest.
Maar niet op deze wijze. Niet met deze impact.

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Net alsof er een virus mijn lijf is binnengedrongen.
Een infectie.
En het lijkt heel koppig en sterk te zijn. En 'het' groeit!

Maar is 'het' goed- of kwaadaardig? En in het slechtste geval: is er een remedie?

Wat aanvankelijk begon als een nieuw gevoel, een doordringende, prettige maar verder geheel onduidelijke gewaarwording krijgt stilaan vorm en een naam.
En ik hoop dat de besmetting nooit meer voorbijgaat.

Eerst post ik hier nog wat beeldend werk van de voorbije jaren;
ruimtelijk werk, grafiek, ... want er komt, voor zover ik weet, niets uit het niets.

Geen opmerkingen: