zondag 8 februari 2009

sky

Ik verbaas me vaak over de impact die sommige muziek op mij blijft behouden.
Sommige nummers gaan ook groeien of er blijft vanalles 'aanplakken'...
Zo herinner ik me bijvoorbeeld nog altijd de eerste keer dat ik Northern Sky op de radio hoorde (in Gent, meer dan 20 jaar geleden, slik!). Ik was verkocht. En verknocht. Aan Nick Drake. Ik ben al z'n platen - dat zijn er helaas niet veel, meer bepaald 3 - gaan beluisteren. En het is heel fijn om te merken dat hij nog steeds niet is vergeten in deze wereld (al vrees ik dat hij een beetje een cult-figuur is geworden). Deze foto van hem had ik nog niet eerder gezien en ik heb ook niet kunnen achterhalen wie ze heeft gemaakt. De foto 'klopt' overigens niet; de hele houding en kijkrichting van N.D. stemmen niet overeen met de hoek van de camera. Foto's van/met Nick Drake zijn schaars.








http://www.youtube.com/watch?v=QtbsEt1ietk

Geen opmerkingen: