maandag 29 juni 2009

inkijk


Zelfs nu, op zo'n zomerse, lichte dag, blijft het wat somber en kil in het huis, waar de halfgelezen weekendkranten op de tafel blijven liggen.
Anders gezegd; op een moment zoals dit valt het pas goed op hoe weinig daglicht dit huis toelaat.
Dus heb ik op deze eerste dag van mijn vakantie buiten een kleine plek ingericht waar ik volop kan genieten van deze lange dagen en het zonlicht. (En waar ik intuïtief een tegengif vind voor een aantal gebeurtenissen van de laatste tijd.)
Ik hoop er te kunnen lezen, ideeën (verder) uit te werken en te schrijven - onder meer voor deze blog. En natuurlijk wil ik hier ook goede vrienden ontvangen!
Bovendien wordt het hoogstwaarschijnlijk de laatste zomer hier, op deze plek, in en rond dit huis.
In de mate van het mogelijke zal ik hier ook het komende jaar voorbereiden. *

En ja; de zonnebloemen, courgettes en pompoenen (links onderaan) moeten zéér dringend uitgeplant worden, de plastic stoelen wil ik vervangen door houten exemplaren, de geïmproviseerde tafel staat nog te hoog, ... maar; so what?








Zonet vond ik nog een wondermooie, "uitgeklede" versie van 'Black hearted love'.

Het 'schouderklopje' dat John Parish aan PJ Harvey geeft, heeft iets schuchter en teder, ook al kennen de twee elkaar vrij goed.

http://www.youtube.com/watch?v=viCwe9y7dzU

Geen opmerkingen: