zondag 20 september 2009

doos



Deze week vond ik ergens tussen m'n foto-spullen een doosje met oude negatieven op glas.
15 glazen plaatjes van ongeveer 12 op 9 centimeter, doorgaans in niet zo'n beste staat.
(Waarbij ik me nieuwsgierig afvraag: wat zal er van onze digitale beelden overblijven na pakweg 100 jaar? Anderzijds vind ik het opmerkelijk dat zo'n oude 'drager' zich eenvoudig en perfect laat lezen door de hedendaagse techniek zoals een scanner. Scannen, "kleuren omkeren" en klaar!)




Ik kan me niet herinneren waar deze negatieven vandaan komen: gekocht, gevonden, gekregen?
Ze maken in elk geval geen deel uit van 'ons' omvangrijke familie foto-archief.

Er valt eigenlijk heel veel over een foto zoals deze te zeggen want er is veel te zien. Er kan uit het beeld het een en ander worden afgeleid en er zijn een paar dingen te vermoeden. Daarnaast kan ook de verbeelding op de foto worden losgelaten...
De jongedame houdt het allemaal in de gaten en vangt onze blik.

Geen opmerkingen: