vrijdag 2 oktober 2009

up!


Een foto die al geruime tijd door mijn inboedel zwerft. Vermoedelijk is ze ooit gemaakt door mijn vader - of grootvader en werd mogelijk ooit gepubliceerd in een plaatselijke krant. Hoogstwaarschijnlijk diende de foto ook als promotiemateriaal in de, op een boogscheut van deze plek gelegen, familie-fotowinkel.
De foto kon nét niet helemaal op m'n scanner - onderaan is een stukje weggevallen.
Het is nog zo'n foto die op een blok werd gekleefd: een 'vezelplaat' van 18 millimeter dik en 23 op 29 centimeter groot. De zijkant werd, bij wijze van afwerking, afgeplakt met een dunne, zwarte plastic tape. De foto heeft een mat oppervlak en is op barietpapier afgedrukt.
Deze foto heeft dus letterlijk een bepaald gewicht (maar ik heb hier helaas geen weegschaal bij de hand) en is een echt 'object' dat allerlei sporen vertoond. Vandaag lijkt de fotografie - door de digitalisering - lichter dan ooit: helium...




Elke keer als ik deze foto zie, moet ik glimlachen.
Ik zal er eens opnieuw een haakje aan bevestigen.

Geen opmerkingen: