dinsdag 12 januari 2010

voornemen 1




"Meer fotograferen"
Ik fotografeer het allerliefst op rolfilm. Helaas zijn daar ook enkele nadelen aan verbonden zoals de kostprijs, het aantal opnames per rolletje (12 of 16), de tijd die nodig is voor het ontwikkelen en scannen - om er een paar te noemen.
Op zich kan ik daar wel mee leven maar ik begin te ondervinden dat ik me begin te 'beperken'. Twee keer nadenken voor ik een foto maak, terugvallen op wat ik weet, vermijden van het avontuur en het experiment. Daarom heb ik besloten om tussendoor m'n oude 'point-and-shoot'-cameraatje weer eens vaker boven te halen. Hopelijk beïnvloeden beide manieren van fotograferen elkaar op een of andere manier.
Helaas stond dit voornemen niet in m'n lijstje. Dat begint al goed.

P.s.
Blogger heeft klaarblijkelijk iets veranderd aan de berichteneditor. Zo is het o.a. tijdens de opmaak onmogelijk geworden om deze tekst te centreren of uit te lijnen en foto's verschijnen in een code. WYS Is helemaal niet WYG. Ik ben hier absoluut niet gelukkig mee. Heeft iemand ondervinding met dit probleem?

2 opmerkingen:

didiermaurice zei

met wat elementaire html kan je in je berichteneditor de uitlijning van je foto's organiseren. Je klikt gewoon versie html boven je berichteneditor. Je ziet code, maar laat je er niet door afschrikken. Algauw zal je merken waar men het precies heeft over uitlijnen. Misschien helpt volgende link. 't Is prutsen, maar normaal gezien lukt dat wel... Succes!

JanD zei

Bedankt voor de tip Didier!