zondag 17 januari 2010

voornemen 4




"Meer bewegen"
Vandaag eindelijk nog eens een fietstochtje van enkele uren door veld en bos gemaakt.
De weeïge stank, afkomstig van de verschillende varkenskwekerijen langs het traject, zette wel een beetje een domper op het fietsplezier. Het deed niettemin deugd om op m'n stalen (?) ros(-je) door het landschap te zoeven - als de helling naar beneden liep.
Dat er aan de uitvoering van dit voornemen een minuscuul geurtje zit - mijn wagen was enkele uren eerder in panne gevallen - zal ik maar met de mantel der eigen-liefde wegwapperen.

Kleine nuancering: als gevolg van een technisch mankement aan de wagen was ik bijna verongelukt. Ik had mezelf ook kunnen opsluiten om te bekomen van de schrik. Dit brengt me dan bij een ander voornemen: kijken of ik aan een negatieve ervaring of gebeurtenis tóch iets positief kan koppelen.

1 opmerking:

pascal digital zei

voorwaar twee zeer goede voornemens; doén!